مسئولین حراست بیمارستان در زمان کتک‌خوردن دکتر ابوترابی کجا بوده‌اند؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن این نامه را در زیر بخوانید:

برادر گرامی جناب آقای دکتر نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم

احتراماً، چنانچه قطعاً استحضار دارید همکار محترم و زحمتکش ما جناب آقای دکتر محمد ابوترابی متخصص بیهوشی در حالی که به تنهائی بار خدمات بیماران ویژه را در چند بخش بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی بر دوش می کشد ، با خبر می شوند حال یک بیمار مبتلا به کووید -19 وخیم است و زمانی که بلافاصله پس از اطلاع همکاران و بر بالین بیمار حاضر شده اند بیمار را تحت عملیات احیای قلبی – ریوی مشاهده و در تلاش برای بازگشت بیمار مشارکت می کنند ولی متاسفانه بیمار مذکور علیرغم تلاس تیم CPR فوت می کند سپس دکتر محمد ابوترابی در حال خروج از بخش توسط حدود 6 نفر از همراهان بیمار متوفی مورد اهانت، هتاکی و ضرب و شتم شدید قرار می گیرند، دکتر محمد ابوترابی مدت طولانی تحت این عملیات وحشیانه قرار داشته و با جراحات شدید و حال عمومی وخیم و آسیب های پراکنده در اعضای بدن و جمجمه در وضعیتی نزدیک به بیهوشی در کف راهرو بیمارستان رها می شوند.

جناب آقای دکتر نمکی، بدینوسیله از جنابعالی بعنوان متولی امر سلامت جامعه، مصرانه خواهانیم که درباره حفاظت از سرمایه های علمی و انسانی بهداشت و درمان مملکت، با پیگیری لازم از مقامات قضائی کشور حمایت و حفاظت از پزشکان و همکاران بیمارستانی و مراکز بهداشتی را با جدیت درخواست کرده و همکاران مربوطه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مامور بفرمائید تا این قضیه را تا حصول به نتیجه و مجازات عاملین این حادثه تاسف بار، با پیگیری تعقیب نمایند.

لازم بذکر است که این نخستین بار نیست که در آن نقطه از کشور، کادر پزشکی و درمانی مورد تهاجم و ضرب وشتم قرار می گیرند. حمله به پزشک اورژانس جناب آقای دکتر خلیل زاده و شکستن پای ایشان در سال 1394 در نقده، حمله به پزشک متخصص ارتوپدی جناب آقای دکتر اسد زاده و مجروح کردن ایشان با چاقو در پیرانشهر، حمله همراهان بیمار به مرحوم دکتر کیانفر متخصص نفرولوژی در بیمارستان نقده در سال 1398 و حملات مکرر اراذل و اوباش به بیمارستانها، نمونه ای از جسارت و بی قانونی و تهدید و آزار، و وارد کردن صدمات جسمی و روحی به همکاران کادر درمانی در منطقه یاد شده "نقده و پیرانشهر" هستند. لازم به ذکر است که روسای بیمارستانها و نظام پزشکی "از نظر تشکیلاتی پیرانشهر تابع نظام پزشکی نقده است".

بارها در این راستا اقدام به پیگیری کرده اند ولی متاسفانه مدیرکل حراست دانشگاه علوم پزشکی در استان آذربایجان غربی از پاسخ منطقی خودداری کرده و بهیچوجه دست اندرکاران حوزه نگهبانی در این بیمارستانها را توجیه نکرده و در موارد حوادث فوق مورد مواخذه قرار نداده است، پرسنل نگهبانی که تحت مسئولیت حراست دانشگاهها فعالیت می کنند، در موارد ضرب و شتم و اهانت نسبت به همکاران بیمارستانی، مداخله موثری انجام ندادند و به وظیفه خود عمل نمی کنند. در مواردی هم که به اصرار با نیروی انتظامی تمام گرفته می شود تا مامورین محترم با تاخیر معمول در مکان حادثه حاضر شوند، کار از کار گذشته است.

جناب آقای دکتر نمکی

از حضرتعالی استدعا دارد ضمن طرح شکایت در قوه قضائیه و پیگیری تا حصول نتیجه و مجازات عاملین این اقدام جنایت بار، دستور بفرمائید بجای عکس یادگاری گرفتن با مصدوم حادثه، تحقیق شود که بهنگام این ضرب و شتم چرا و چگونه هفت، هشت نفر همراه در بخش کرونا تجمع کرده و رفت و آمد داشته اند؟ لازمست ضمن تحقیق از مسئولین نگهبانی و حراست روشن شود که در جریان مدتی که آقای دکتر محمد ابوترابی زیر دست و پا و در معرض آلات برنده بوده است، به چه کاری مشغول بوده و کجا تشریف داشته اند؟ آیا این شواهد و قراین نشان نمی دهد که از جانب مسئولین خود، یعنی اداره کل حراست دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای حفاظت از جان پرسنل درمانی توجیه نیستند؟ تکرار چنین وقایعی و مضروب شدن عزیزانی که این چنین خالصانه در مبارزه با بیماری کووید – 19 حاضر در صحنه هستند ، تا کی باید تحمل شود؟

دکتر عباس آقازاده
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی
منبع:‌ روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.