-
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: وضعیت، وضعیت خوبی نیست، حتما خطر افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا وجود دارد، زمانیکه موارد ابتلا به بیماری افزایش یابد، طبیعتا موارد بستری هم بالا می رود. حال هرچقدر میزان بستری بیشتر شود، میزان انتقال بیماران بدحال به آی سی یو بیشتر شده و ۵۰ درصد از بیمارانی که وارد آی سی یو می شوند، از بین می روند. همچنین ۹۰ درصد از بیمارانی که به ونتیلاتور متصل شوند نیز از بین می روند.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ -
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۸۴۵ مورد ابتلا و ۱۶۶ فوتی ناشی از کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسید، خوشبختانه تا کنون ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند،۳۸۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند تا کنون سه میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ -
سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به کاهش استفاده از ماسک توسط مردم در فضاها و اماکن مختلف هشدار داد و گفت: کرونا هنوز واکسن و داروی اختصاصی ندارد و سه اصل فاصله گذاری، شستوشوی مرتب دستها و استفاده از ماسک همچنان موثرترین راه پیشگیری از این بیماری است.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ -
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در احکام جداگانه ای رییس، دبیر و اعضای کمیته ملی پزشکی از راه دور "پاد" را منصوب کرد.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ -
رییس جمهوری با تاکید بر لزوم تشدید مراقبتها در فصل پاییز گفت: علائم کووید ۱۹ این نیست حتما سرفه کنیم، یکی میگوید بدنم درد میکرد عطسه نمیکردم. بحث سر سرفه و عطسه نیست این بیماری علائم مختلفی دارد. فرد مبتلا دربویایی و چشایی هم دچار اختلال میشود و باید مراجعه کند. در آموزش موارد را به صورت ریزتر، دقیقتر و ملموستر برای مردم توضیح دهیم تا هر کسی مبتلا شد وظیفه شرعی و قانونی خود دانسته و دو هفته خود را قرنطینه کند و حتی با اعضای خانواده خود ارتباط نداشته باشد.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ -
رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی گفت: مصرف لبنیات برای رشد و استحکام استخوانها و پیشگیری از بیماریهای اسکلتی ضروری است. مصرف آن در ایران حدود نصف میانگین جهانی است اما گرانی و تورم از یک طرف و حرفهای غیر علمی برخی مدعیان طب سنتی باعث سیر نزولی مصرف این ماده غذایی ضروری شده است.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ -
نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: ایران می تواند جدیدترین مولکول های دارویی را تولید و صادر کند، زنجیره دانش دارو در ایران کامل است، بیشتر از یک سال است که دولت جلوی تولید مولکول های دارویی را گرفته و اجازه تولید و صادرات داده نمی شود، اگر قرار است از صنعت داروسازی حمایت نکنند، خواهش می کنم تولید را از اولویت ذهنی خودشان خارج کنند.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ -
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نهادینه شدن فرهنگ استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده در محیطهای کاری، تفریحی، خرید و غیره باعث میشود در فصل سرما کرونا را از پای درآوریم، پایان کرونا به نوع رفتار مردم بستگی دارد، از همه افراد جامعه می خواهیم که به توصیه های بهداشتی توجه خاصی کنند بویژه در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ -
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چالشهای موجود در رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس را تشریح کرد و گفت: بیشترین مشکلات در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس بین دانش آموزان دوره ابتدایی و به دلیل عدم آگاهی کافی از اهمیت رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا وجود دارد.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ -
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دستاوردهای بسیار مناسب شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت گفت: شتاب دهنده محصولات اخیرا راه اندازی شده است. این کار، کمک بیشتری به افزایش صادرات خواهد کرد و این موضوع قطعا شتاب بیشتر صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان را به همراه خواهد داشت، در تلاش هستم تا زمینه همکاری شرکت های معتبر در کشورهای اسلامی و همسایه با شرکت های دانش بنیان داخلی فراهم شود.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ -
رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت با اشاره به خطر مضاعف کرونا برای مبتلایان سرطان، از ابلاغ پروتکل جدید درمان این بیماران خبر داد و گفت: این خدمات مربوط به مبتلایان به سرطان است که پروتکلی به دانشگاهها ابلاغ شده است که تا حد امکان بتوانیم خدمات تخصصی درمانی سرطان را تغییر دهیم؛ به شکلی که مواجهه بیمار با نظام بهداشتی درمانی کاهش یابد تا احتمال ابتلا به کووید۱۹ هم در آنها کاهش یابد.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ -
فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد گفت: کبد چرب بیماری شایع در جامعه است، حدود ۴۰ درصد ایرانیها به نحوی کبد چرب دارند که بخشی از آنان از بیماری خود بی اطلاع هستند، نیمی از افراد بالای ۴۰ سال دچار چاقی یا اضافه وزن هستند که اگر آن را برطرف نکنند کبد چرب شیوع بیشتری پیدا میکند.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ -
رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای نوپدید انستیتو پاستور با بیان اینکه دوسوم استانهای کشور با افزایش موارد ابتلا به کرونا روبرو شدهاند، گفت: موارد بستری در تهران نسبت به گذشته دو برابر شده است، واقعیت این است که باید ببینیم دو تا سه هفته پیش چه اتفاقاتی در کشور افتاده و تاثیر آن را بر روند فعلی اپیدمی بررسی کنیم. تهران جایی است که با سراسر کشور مراودات مستقیم دارد و انتظار داریم افزایش موارد ابتلا در آن تاثیر خود را بر سایر استانهای کشور، مخصوصا استانهای مجاور خود هم بگذارد.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ -
انگار گماردگان و صاحب منصبان حوزه سلامت را باید با چنین الفاظی مورد خطاب قرار داد تا شاید بهرهای حاصل شود زیرا که دیگر نصایح مشفقانه بر آنان کارگر نیست و فقط درشتی در کلام ممکن است انحطاطشان را پاسخ دهد. وزارت بهداشت و درمان رفتار قبیح و زشت خود در قبال کارکنان سلامت در بخشهای خصوصی را ادامه میدهد و آن را را همچون قبل بدون دفاع رها میکند.
۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ -
مشاور عالی وزیر بهداشت در نامهای گلایهآمیز خطاب به وزیر بهداشت نوشت: برخلاف اقدامات خیرخواهانه عملی، دستورالعملهایی صادر میشود که نه تنها بویی از علم و ساختارهای مبتنی بر خدمت به مردم نبرده است، بلکه تحت تاثیر فلان گروه، جمعیت و انجمن تحت عنوان سطحبندی خدمات سلامت، همه اصول سطحبندی را به نابودی کشیده است.
۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
پربینندهترینها
پربحثترینها
شبکههای اجتماعی