صلیب سرخ، پیگیر تامین واکسن کرونا برای مهاجرین ساکن در ایران است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)،"دانیل مونیوس روخاس" روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات اتباع خارجی در یزد با بیان اینکه در این خصوص تاکنون حمایت های تخصصی لازم صورت گرفته گفت: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی با حضور نیروهای متخصص جزو برنامه‌های صلیب سرخ است.

جانشین نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران گفت: در شرایط کرونا و برای رسیدگی به وضعیت جامعه هدف توسط ایران با همکاری بخش‌های مختلف، اقدامات مناسبی صورت گرفته، اعزام تیم‌های متخصص برای ارتقای خدمات به خصوص برای مهاجرین و اتباع خارجی جزو برنامه‌های این کمیته است که تاکنون انجام شده است.

وی افزود: صلیب سرخ هیچگاه به دنبال موازی‌کاری با مجموعه‌های مختلف نیست و برای اختصاص بودجه، محدودیتی ندارد و با نگاه طولانی به طرح‌ها، به دنبال کمک تخصصی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و امدادی در خدمت رسانی به  مهاجرین و اتباع خارجی است، رسالت اصلی ما کمک به افرادی است که در مخاصمات بین‌المللی درگیر مشکلات و انواع آسیب‌ها می‌شوند که نمونه  بارز آن فعالیت‌هایی است که هم‌اکنون در کشورهایی همانند یمن، عراق و سوریه صورت می‌گیرد و با قوت در راستای کمک به مردم ادامه دارد.

دانیل مونیوس روخاس در پایان گفت: ارایه خدمات به مهاجرین و اتباع در ایران با بی‌طرفی کامل همانند سایر افراد این کشور صورت می‌گیرد و این امری زیبا، پسندیده و قابل ستایش است و به جد برای تداوم آن حمایت می‌شود، در یزد تاکنون برای رفاه و ارایه خدمات به اتباع و مهاجرین کارهای بزرگی با همکاری بخش‌های مختلف به خصوص اداره‌کل اتباع خارجی و هلال احمر صورت گرفته و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که از تمامی طرح‌ها با بررسی اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا کمیته بین المللی صلیب سرخ فعالیت خود را در ایران از سال ۱۳۵۶ "۱۹۷۷ میلادی" آغاز و حضور خود را در کشور در طول جنگ ایران و عراق ادامه داد، فعالیت های کمیته بین المللی صلیب سرخ در طول جنگ ایران و عراق بیشتر معطوف به بازدید از اسرای جنگی، کمک رسانی به اسرا و آوارگان، انتقال پیام های صلیب سرخ و ایفای نقش میانجی بی طرف برای بازگرداندن اسرای بیمار و مجروح به وطن بود که تبادل اسرای جنگی ایران و عراق در سال ۱۳۶۹ نیز با نظارت و پشتیبانی کمیته بین المللی صلیب سرخ به انجام رسید.

پس از چند سال حضور محدود، کمیته بین المللی صلیب سرخ در سال ۲۰۰۱ فعالیت های خود را در ایران گسترش داد و این کار بیشتر به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه این سازمان در افغانستان و سپس در عراق بود، بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰، کمیته بین المللی صلیب سرخ دفاتری را در مشهد، ارومیه و کرمانشاه افتتاح کرد تا بتواند از عملیات لجستیکی خود در افغانستان و عراق حمایت کند.

امروزه کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنان به فعالیت خود در جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد تا پاسخگوی پیامدهای انسانی ناشی از مسائل مربوط به مفقودان جنگ ایران و عراق باشد. این سازمان با جمعیت هلال احمر ایران و دیگر سازمانها و نهادها در حوزه های جستجوی مفقودان، توانبخشی جسمی و امداد بین المللی همکاری می کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.