طرح سلامت‌یار در ۱۹ مرکز درمانی راه‌اندازی شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد حسین جوادی در مراسم روز جهانی مددکاری که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مددکاری اجتماعی در نظام سلامت قدمت بیش از ۵۰ سال دارد، اینکه این حوزه چقدر توانسته پیشرفت کند قابل تامل است؛ پژوهشی برای بررسی کشورهایی که  بالاترین هزینه کمر شکن سلامت را دارند، انجام شده است که در آن ۱۳۰ کشور مشارکت داشتند و ایران یکی از آنها بوده است؛در  نهایت مشخص شد  ۱۵ تا ۴۵ درصد هزینه سلامت ایران کمرشکن است.

جوادی تصریح کرد: کشورهای مختلف برای کاهش هزینه‌های سلامت از ۲ سیاست بهره می‌برند؛ در ابتدا باید بیمه‌های اجتماعی و خدمات مددکاری را توسعه داد و به این بخش توجه ویژه‌ای داشت، مددکاری اجتماعی باید در حوزه  سلامت جایگاه بالایی داشته باشد اما متاسفانه تنها در بخش کمی از نظام سلامت وجود دارد، باید جایگاه مشخصی  برای مددکاری در نظام سلامت در نظر گرفت.

وی افزود: در راستای تبیین مددکاری اجتماعی به ۱۰ کلان منطقه کشور رسیدگی شد و در آنها کارگاه‌های آموزشی و فرایندهای مددکاری اجتماعی برگزار شد، یکی از موضوعاتی که دغدغه شده بحث مطالبات در مراکز درمانی و با کمک همکاران  مددکاران توانستیم بخشی از دغدغه‌ها را رفع کنیم.

مشاور معاون و رئیس اداره مددکاری اجتماعی گفت: طرح سلامت یار را آغاز کردیم و داوطلبان پس از کلاس‌های آموزشی مشغول به کار می‌شوند؛ با تلاشی که همکاران در اداره سلامت داشتند این طرح در ۱۹ مراکز درمانی راه اندازی شده است.

جوادی ادامه داد: تمرکز مددکاران اجتماعی باید بر حمایت‌های روانی باشد و باید حمایت‌های روانی را آسیب شناسی کرد، پژوهشی انجام شد که با توجه به نگاه جدید اصلاحاتی در کار مددکاران انجام خواهد شد،، باید از دغدغه اقتصادی مددکاران حمایت کرد و این دغدغه را رفع کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: به دانشگاه‌ها نزدیک شده‌ایم و آنها به فرایند آموزشی کمک می‌کنند؛ برای سال آتی ۱۵ تا ۲۰ درصد از فعالیت ما باید در حوزه مددکاری جامعه باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.