شهرداری ۳۵۰ خانه سلامت خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ناهید خداکرمی در رابطه با جایگاه سلامت در بودجه بندی شهرداری گفت: شهرداری دو واحد مخصوص به نام سلامت دارد و بقیه ارکان آن نیز به نوعی در سلامت موثرند اما "اداره کل سلامت شهرداری" و "شرکت شهر سالم" متمرکز بر سلامت فردی و سلامت و درمان کارکنان شهرداری هستند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر ادامه داد: اداره کل سلامت شهرداری بودجه چندانی در اختیار ندارد، بودجه این اداره امسال ۱۳ میلیارد اعلام شده است، اداره کل سلامت، معاونت خدمات شهری و حمل و نقل و دیگر ارکان شهرداری از همان روز اعلام ورود کرونا به ایران درگیر شدند و ما امسال به چهار درصد بودجه مخصوص مدیریت بحران، موضوع بیماری های همه گیر را نیز اضافه کردیم.

وی افزود: ماهیت شهرداری مبتنی بر حفظ سلامت عمومی شهر است، شهرداری نیز عضو ستاد عملیات مبارزه با کرونا در شهر تهران است و علاوه بر مدیریت بحران ستاد جداگانه‌ای هم برای ضدعفونی معابر و وسایل حمل و نقل عمومی و ارائه امکانات به وزارت بهداشت تشکیل شده است، شهرداری تهران ۳۵۰ خانه سلامت خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد داد، حدود ۵۰ سوله مدیریت بحران شهرداری نیز به حفاظت شهر تهران از کرونا اختصاص داده شده است.

خدا کرمی با اشاره به نقش مهم زمان در مواقعی همچون این روزها گفت: فرماندهی این کار فقط باید به وزارت بهداشت سپرده شود اما این وزارتخانه ها هم باید در اتاق را بر روی متخصصان و صاحبنظران باز کند و به تنهایی تصمیم نگیرد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به ارائه "طرح خانه به خانه و بسیج مبارزه با کرونا" از سوی وزیر بهداشت گفت: خود این طرح نیز یک خطر است، باید خط ویژه ای به کرونا اختصاص داده شود تا افراد مشکوک با آن تماس بگیرند و اکیپ مربوطه فقط برای مشکوکان و مجهز به لباسهای محافظتی اعزام شود.

وی افزایش مراجعات به میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند را نشانه ذخیره سازی کالاها از سوی مردم دانست و گفت: ما در تلاشیم تا امکان خرید آنلاین حتی از میادین میوه و تره بار را فراهم کنیم تا مردم در منازل بمانند و کالاهای مورد نیازشان را تهیه کنند.

خداکرمی از تهیه مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم و عرضه در فروشگاه های شهروند سخن گفت و افزود: شهرداری آمادگی خود را برای همکاری با وزارت بهداشت در ایجاد بیمارستانهای صحرایی و یا در سوله‌های شهرداری اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان در رابطه با آلودگی هوای شهر تهران با وجود کاهش تردد خودروها گفت: آلودگی یک موضوع چند فاکتوری است و تاسفانه برخی نیروگاه ها همچنان از مازوت استفاده می کنند، تصمیم سازیها نیز به ویژه درباره کرونا باید در اتاقهای باز انجام گیرد و با دانشگاه‌ها، انجمن های علمی، سازمان نظام پزشکی و متخصصان مشورت شود و البته مردم نیز باید مشارکت و همکاری کنند و در منزل خود بمانند و از حبوبات و میوه و سبزیجات استفاده کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.