مشارکت در انتخابات انجمن، نوعی قدرت نمایی است تا به سیاست گذاران بفهمانیم که خیل عظیمی از پزشکان عمومی سرنوشت خوبی ندارند
 وی ضمن اشاره به بزرگی جامعه پزشکی تصریح کرد: «از یک طرف به خاطر وجود تخصص های مختلف، هرکس به دنبال منافع خود است و به همین دلیل عملا آن انسجام کلی را در جامعه پزشکی نداریم. از طرف دیگر تکثر فعالیت ها در طب عمومی و پزشک عمومی باعث شده که خیلی از حال و روز هم باخبر نشویم. کمااینکه یک نفر در حوزه MMT، دیگری اورژانس بیمارستانی، بخش ستادی، بخش دولتی، بخش خصوصی، درمانگاهی و ... باعث شده که آن قدر عرصه بر همه تنگ شود که همه به دنبال این هستند که به نوعی خود را نجات دهند و درواقع طب عمومی قربانی شده است.» 

دکتر حاجی آقایی خاطرنشان کرد: «اگر ما به یک نقطه مشترک برسیم، اتحاد و انسجام حاصل از آن به نوعی قدرت نمایی است در این مسیر که کمتر از قبل ضربه بخوریم. اینکه افراد منتخب، وزین و شایسته بتوانند به درستی مذاکره کنند و امتیاز بگیرند، خیلی اهمیت دارد و باعث افزایش مشارکت می شود. اینکه افراد سیاست گذار، قانون گذار و حاکمیت بفهمند که نوعی انسجام پشت آن است و همه افرادی که مشارکت کردند، به دنبال یک هدف بوده و بی تفاوت نیستند، خیلی مهم است.» 

وی معضل انفعال را یکی از مهمترین آفت های مبتلابه جامعه پزشکی برشمرد و اظهار کرد: «در واقع همه به نوعی بیشترین تلاش خود را به کار می گیرند که کاری نکنند و این یک آفت خیلی بزرگ نه صرفا در جامعه پزشکی، بلکه در میان همه آحاد جامعه است و اکثر مردم به یک نقطه دلسری و ناامیدی رسیدند که ما هم از آن منفک نیستیم و نمی شود این مساله را انکار کرد و از این حیث باید به همکارانی که مشارکت آنها کم است و علی الخصوص پزشکان جوان، حق دهیم. من واقعا تمایل دارم تعدادی از افرادی که وارد انجمن می شوند، پزشکان جوان باشند. اگرچه شرایط مایی که سنمان بیشتر است، کمی بهتر به نظر می رسد، اما جسارت، شجاعت و همتی که جوانترها دارند، خاص خودشان است. من دلم می خواهد تعدادی از این پزشکان جوان وارد انجمن شوند که بعدها بتوانند خواسته های خود را بیشتر دنبال کنند.» 

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی با تاکیدبر اینکه مشارکت نوعی قدرت نمایی است تا ما به سیاست گذاران بفهمانیم که خیل عظیمی از پزشکان عمومی سرنوشت خوبی ندارند و دورنمای آنها هم بدتر است، گفت: «دانشجویان جدیدی که بدون زیرساخت ها به این تعداد اضافه می شوند، به مراتب شراطی را بدتر می کنند. خود من در دانشکده پزشکی هستم و می بینم که امکانات چقدر کم است و این دانشجویان حداقل ها را هم برای آموزش ندارند. به هر حال ما باید این هنر را داشته باشیم و رسانه ها هم باید پزشکان عمومی را تشویق به حضور کنند. انتخابات همواره یک ویژگی خاص دارد و رقابت های سالم و ناسالم در آن هست که می گذرد و تمام می شود، اما خواهش من از شما به عنوان رسانه این است که در این مرحله کمک کنید که همه مشارکت کنند و به آن هدف بزرگتر و انسجامی که دنبال آن هستیم که افراد را از انفعال خارج کنیم، برسیم. این هدف بزرگی است که امیدوارم همه ما بتوانیم به به آن برسیم.» 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.