۷عامل موثر در بروز بیماری‌های قلبی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، فرزانه ترکان، در آستانه برگزاری اولین کنگره توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی، اظهار داشت: کشور ما جزء کشورهایی بوده که آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در آن زیاد است و بخشی از مرگ و میرها نیز به همین علت ایجاد می‌شود. 

ترکان در ادامه گفت: سبک زندگی شهری و کم‌تحرکی سبب کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی به ویژه در میان مردان جوان شده است، بنابر این پیشگیری از این مسئله امری ضروری به شمار می‌رود. 

وی افزود: بعد از تصادفات بیماری‌های قلبی عروقی دومین عامل مرگ ایرانی‌ها به شمار می‌رود که این مسئله حکایت از توجه سیاست‌های بهداشتی و سلامتی فرد به پیشگیری اولیه از این بیماری‌ها از طریق کنترل ریزفاکتورها یا عوامل خطر است.

دبیر علمی کنگره توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی، اضافه وزن، چاقی، تنش عصبی، استرس، دیابت، فشارخون و چربی بالا همچنین استعمال دخانیات را عوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی برشمرد و عنوان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع در این زمینه می‌تواند جهت پیشگیری از ابتلا بسیار مؤثر باشد.

ترکان تاکید کرد: در صورتی که بیماری دچار مشکل قلبی، عروقی شد پس از آن باید پیشگیری ثانویه را بر روی آن لحاظ کنیم تا از بازگشت مجدد بیماری خودداری شود و این مسئله از طریق توجه به برنامه توانبخشی قلبی، عروقی و کنترل عوامل خطر و تقویت سیستم خونرسانی به قلب محقق می‌شود.

به گزارش مهر وی در پایان گفت: در کنگره توانبخشی قلبی، عروقی پیشگیری اولیه و ثانویه مدنظر قرار داشته و این برنامه با همکاری انجمن توانبخشی قلب، پزشکان قلب و عروق، جراحان قلب، پرستاران بخش قلب و فیزیوتراپیست‌ها برگزار می‌شود و جدیدترین مباحث علمی در حوزه پیشگیری‌های اولیه و ثانویه از بیماری‌های قلب و عروق مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.