ارزآوری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی گردشگران خارجی در سال گذشته
به گزارش پایگاهخبری پزشکانو قانون، سعید هاشم‌زاده در نشست چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی، اظهار داشت: گردشگر سلامت به قصد درمان وارد کشور می‌شود، بنابراین متولی این حوزه وزارت بهداشت خواهد بود ولی زنجیره تأمین گردشگر فاکتورهای مختلفی دارد و کار گروهی می‌طلبد.

هاشم‌زاده ادامه داد: تمام بازیگران زنجیره تأمین گردشگر سلامت باید نقش خود را اجرا کنند و اینکه تاکنون آژانس‌های مسافرتی در این زمینه موفق نبودند به دلیل تخصصی بودن این مسئله است.

وی افزود: لازم است دوره‌های آموزشی در سطح کارشناسی ارشد و PHD در این زمینه تعریف کنیم که وزارت بهداشت این مسئله را مدنظر قرار داده و به زودی دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته گردشگری سلامت، دانشجو می‌پذیرند.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: شورای راهبردی گردشگری سلامت با حضور ۵ ارگان اصلی شامل وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، میراث فرهنگی، سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی شکل گرفته است و اقدامات مؤثری در حوزه گردشگری سلامت صورت گرفته ولی در کار گروهی ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد.

هاشم‌زاده تاکید کرد: باید همه تلاش کنیم اشکالات موجود در این زمینه را با برنامه‌ریزی برای آینده رفع کنیم.

وی یادآور شد:‌ در سال ۹۶ بر اساس برخی آمارهای موجود ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد کشور شدند که بیشترین آنها از کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان، پاکستان و عمان بوده‌اند.

به گزارش فارس رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد:‌سال گذشته یک میلیارد تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار حوزه گردشگری سلامت ار‌زآوری داشته‌اند و ۱۶۶ مرکز از ۹۵۰ بیمارستان کشور مجاز به پذیرش بیماران خارجی هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.