وزارت بهداشت مانع فعالیت‌ دلالان حوزه گردشگری شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اکبر ترکی در رابطه با ضرورت توجه به حوزه گردشگری سلامت گفت: توریست درمانی در ایران با توجه به رشد فناوری و علم پزشکی و همچنین وجود بیمارستان‌های مجهز در بخش دولتی و خصوصی و تخصصی‌های علمی بالا می‌تواند یک منابع درآمدی برای وزارت بهداشت و حوزه سلامت کشور باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: امروزه ضرورت توسعه گردشگری سلامت برای اقتصاد کشور بیش از همیشه خود را نشان می‌دهد، تعرفه درمانی پایین ایران نسبت به کشورهای چون خلیج فارس و کشورهای اروپایی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری سلامت ایجاد می‌کند. از طرفی توسعه گردشگری سلامت  علاوه بر درآمدزایی موجب ارتقای سطح علمی و فناوری کشور نیز می‌شود.

وی با اشاره چالش‌های پیش روی گردشگری سلامت افزود: کمیته‌ای متشکل از سازمان نظام پزشکی و انجمن صنفی پزشکان برای پیگیری مسائل مربوط به گردشگری سلامت ایجاد شد که یکی از کارهای آن تهیه لایحه و طرح برای ایجاد قوانین در این حوزه بود که متاسفانه موفقیتی به همراه نداشت.

ترکی با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر بهداشت مبنی بر اینکه دلال پروری حیثیت خدمات گردشگری سلامت را در کشور از بین برده و فقدان ساماندهی، ایران را از کشورهای رقیب عقب نگه داشته است گفت: افراد سودجو و دلالان در مرزها با لطایف الحیل بیماران خارجی را از راه‌های انحرافی با نام خویشاوند و فامیل و با هدف کاهش هزینه‌های درمانی جذب کرده و در مسیر درمانی قرار می‌دهندکه باید با نظارت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی مدیریت شود. از طرفی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان با اشاره به وضعیت تعرفه‌گذاری خدمات درمانی گردشگران سلامت تصریح کرد: اجازه افزایش تعرفه برای گردشگران خارجی دربخش خصوصی مشابه هتل‌ها و رستوران‌ها وجود دارد. این موضوع برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز صادق بوده و پرداختی گردشگران خارجی با شهروندان ایرانی متفاوت است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.