وزارت بهداشت تمهیدات لازم را برای عدم انتشار آلودگی از طریق پسماندهای کرونا اتخاذ کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسن پسندیده با اشاره به اینکه بر اساس منابع تولیدکننده پسماند، شیوه‌های مختلفی برای مدیریت آن‌ها پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برای مثال دستور العمل‌های مشخصی در زمینه جمع‌آوری و امحای پسماندهایی که در انتقال بیماری‌ها و عفونت‌ها تاثیرگذار هستند، وجود دارد.

مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: وزارت بهداشت نیز ضوابط مشخصی برای ضدعفونی کردن تجهیزات و بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی دارد، نظارت بر حسن اجرای این ضوابط در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برعهده این وزارتخانه است.

وی افزود: ابزارهایی که برای مبتلایان به کروناویروس مورد استفاده قرار می‌گیرند به دلیل آنکه می‌توانند سبب انتقال ویروس شوند جزو پسماندهای عفونی قلمداد می‌شوند، وزارت بهداشت و مراکز درمانی موظف هستند که تمهیدات لازم را برای عدم انتشار آلودگی آن‌ها به محیط بیرون اتخاذ کنند.

پسندیده گفت: چهار دسته پسماند اصلی اعم از پسماندهای عفونی، پسماندهای تیز و برنده، پسماندهای شیمیایی و دارویی و پسماندهای عادی در بیمارستان‌ها تولید می‌شود. برای مدیریت تمام این پسماندها و با توجه به اثری که روی محیط زیست دارند الزاماتی در مراحل جمع‌آوری، نگهداری، حمل و نقل، بی‌خطرسازی و امحا وجود دارد.

به گزارش ایسنا مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: توصیه ما به کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی این است که باتوجه به نوع ویروس کرونا ضوابطی که پیش از این برای مدیریت پسماندهای عفونی وجود داشته است را با دقت و تدابیری بیشتری اجرایی کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.