کرونا ۲۷۰ میلیون نفر دیگر را فقیر می کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، تارنمای اینترنتی روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"، نشان می‌دهد که احتمالا نتایج بلندمدت شیوع ویروس کرونا در جهان موجب شود که بیش از یک ملیارد نفر  از آنان در سال ۲۰۳۰ در خط فقر مطلق زندگی کنند.

این پژوهش که برپایه میانگین جان‌باختگان کنونی و پیش‌بینی‌ها رشد اقتصادی از سوی صندوق بین‌المللی پول صورت گرفته است، همچنین اعلام کرد، ۴۴ میلیون نفر دیگر نیز احتمالا در ۱۰ سال آینده به جمعیت فقر مطلق جهان اضافه شوند.

البته برنامه عمران سازمان ملل متحد در عین حال گفت که می‌توان با سرمایه‌گذاری در برنامه رفاه اجتماعی، دیجیتالی کردن امور و ایجاد یک اقتصاد حامی محیط زیست مانع از افزایش فقر مطلق شد و مسیر رشد اقتصادی را به دوران پیش از شیوع کرونا بازگرداند و با این کار ۱۴۶ میلیون نفر از فقر نجات پیدا می‌کنند.

"اکیم اشتاینر" مدیر برنامه عمران سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی که به زمان آن هیچ اشاره‌ای نشده اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا یک نقطه عطف است و اقداماتی که رهبران جهان در حال حاضر اتخاذ کرده‌اند میتواند موجب شود که جهان مسیرهای مختلفی را در پیش گیرد.

وی افزود: فرصت سرمایه‌گذاری در یک دهه کاری در اختیار داریم که این کار نه‌تنها به افراد کمک خواهد کرد که از پیامدهای ناشی از شیوع کرونا رهایی یابند، بلکه مسیر رشد ملت‌ها و کره زمین را به سوی یک آینده‌ای عادلانه‌تر، وسازگارتر با محیط زیست بازتعریف می‌کند. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.